Masovia na Festiwalu w Chorwacji

Zespół Tańca Ludowego „Masovia” Politechniki Warszawskiej Filii w Płocku w sierpniu tego roku reprezentował naszą Uczelnię i Miasto Płock podczas VII edycji Międzynarodowego Festiwalu Tańca „Kvarner Festival Days” w Chorwacji

Artyści Zespołu wraz z kadrą, potocznie zwaną: GTW – Grupą Trzymającą Władzę, w składzie: Małgorzata Grabowska – Panek, Dawid Cytacki i Marcin Kalinowski, wyruszyli do słonecznej Chorwacji w dniu 25 sierpnia.

Tradycją masoviańskich podróży jest zwiedzanie europejskich stolic. Po  zeszłorocznej wizycie w Barcelonie, w tym roku czekał na nas Wiedeń – stolica Austrii. Pomimo niesprzyjającej aury nie poddaliśmy się i dziarskim krokiem przemierzaliśmy błyszczące od deszczu ulice Wiednia. Naszą wycieczkę rozpoczęliśmy od wizyty w oddalonym od centrum miasta pałacu Schonnbrunn – siedziby Habsburgów, w tym słynnej cesarskiej pary: Franciszka Józefa i Sissi. Następnie udaliśmy się na plac św. Szczepana, gdzie podziwialiśmy katedrę i piękne wiedeńskie kamieniczki. Obejrzeliśmy Hofburg, Kościół św. Karola Boromeusza, Parlament, plac Marii Teresy, ratusz i wiele innych ciekawych obiektów. Zwiedzanie zakończyliśmy na kościele wotywnym. Przemoczeni do suchej nitki ruszyliśmy w dalszą podróż, w nadziei na odrobinę chorwackiego słońca i ciepła.

26 sierpnia dotarliśmy do celu – Zatoki Kvarner w Chorwacji. Pogoda – równie deszczowa, jak w Wiedniu – na szczęście nie miała wpływu na nastroje młodzieży i już pierwszego dnia Masovia nawiązała kontakt z zagranicznymi grupami, które także przybyły na festiwal.

Kolejne dni obfitowały w dużą ilość promieni słonecznych i błękitne niebo, więc publiczność dopisała na koncertach, a uczestnicy Festiwalu mogli ze spokojem i radością przemierzać uliczkiw Selec, idąc w barwnych korowodach oraz tańczyć i śpiewać na scenie w lokalnym porcie.

Na półwyspie Istria nie tylko pracowaliśmy – udało nam się również odpocząć na pięknej i – co najważniejsze gorącej – plaży, spróbować lokalnych specjalności, jak pljeskavica czy cevapcici. Udało nam się również odwiedzić malowniczą Pulę, gdzie przede wszystkim zachwycił nas amfiteatr, do złudzenia przypominający rzymskie Koloseum.

Mamy nadzieję, że nasze przyszłe wyjazdy będą równie udane!